Aktualności

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
22 godzin temu

Park przy szpitalu w Nowym Sączu zostanie odnowiony ‼️ 💪👏 Nasz projekt złożony do Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego zdobył 1751 głosów i będzie realizowany w przyszłym roku 😃 Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy poparli pomysł ❤️ Zakłada on m.in. posadzenie nowych kwiatów i krzewów, montaż ławek oraz koszy na śmieci. Dzięki temu mamy nadzieję, że zaniedbany w tej chwili park stanie się miejscem przyjaznym dla pacjentów, osób odwiedzających chorych, a także dla czekających na badania lub wyniki.

kierunekns.pl/kierunek-nowy-sacz-z-nowym-parkiem-rewitalizacja-terenu-przy-sadeckim-szpitalu/

Komentuj na Facebook

Brawo dla Fundacji i wolontariuszy…pomysł bardzo dobry co docenili mieszkańcy…👍

Bardzo się cieszę, ale się udało 🥰💪💪

Wreszcie ktoś się tym zajął !!!! 👍 👏

Świetna inicjatywa👏👏👏

Nasz sukces 💪❤️

View more comments

Jesienna edycja akcji „Dbam o Sądeckie 2021” rozpoczęta‼ Na dobry początek posprzątaliśmy Starosądeckie Bobrowisko 😊 W spacerze wzięło udział blisko 30 osób. Przemierzyliśmy nieco ponad kilometr i zebraliśmy 8 worków śmieci! Niestety najwięcej znaleźliśmy butelek oraz puszek 😔 Odpady zostały zabrane przez Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej - dziękujemy za pomoc Gmina Stary Sąc Jacek Lelek Burmistrz Starego Sącz

Nasza krótka wędrówka zakończyła się poczęstunkiem – wędzonymi pstrągami prosto z Łowisko Stawk. Naszym gościem był Krzysztof Boszowski, prezes Koła Polskiego Związku Wędkarskiego nr 20 w Starym Sączu Koło PZW nr 20 Stary Są. Dowiedzieliśmy się, jakie ryby żyją w starosądeckich stawach oraz jakim zagrożeniem są dla nich śmieci wyrzucane do wody. Niestety wiele ryb zdycha w męczarniach, gdy zaplata się w torebki foliowe. Część z nich myli też drobny plastik z pożywieniem i ginie, bo nie może go strawić. Szkło z rozbitych butelek może natomiast poranić ryby. Dlatego apelujemy – nie wrzucajmy śmieci do wody i nie zostawiajmy odpadów nad brzegami rzek, jezior i stawów.

Przypominamy, że projekt „Dbam o Sądeckie” jest realizowany w ramach konkursu „Kocham Sądeckie” ❤ przy wsparciu finansowym udzielonym przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sącz. Partnerem akcji jest Kryniczanka - Naturalna Woda Mineralna, dzięki której uczestnicy nie muszą się martwić o wodę do picia podczas wędrówek

Kolejna wyprawa mamy nadzieję, że odbędzie się w niedzielę 26 września. Sądeckie zaprasz

Szczegóły na stronie dbamosadeckie.pl/

#sadeckie #powiatnowosadecki #kryniczanka #mniejplastiku #górskaodysej #planetheroes #fundacjanowekierunki #nowekierunki

Komentuj na Facebook

Miło było gościć Was na naszym łowisku. Zapraszamy ponownie.

Byliśmy, daliśmy radę, fajna inicjatywa, dzieci przejęte sprzątaniem świata 😊do zobaczenia przy następnej akcji👍

Super ekipa,kolejna cudowna inicjatywa, brawo 👏👏👏👏

Bravo 👏👏👏Byle więcej takich inicjatyw i wspaniałych ludzi😉💪😆

Brawa dla Ekipy.

Gdzie będzie następne sprzątnie?

Piękna pogoda!

Brawo!!!

1 tydzień temu

Rozpoczynamy jesienną edycję akcji „Dbam o Sądeckie”‼️ Wiosną sprzątaliśmy górskie szlaki, teraz zapraszamy nad wodę 😁

W najbliższą sobotę, 11 września zaplanowaliśmy pierwszą wycieczkę. Naszym celem będą starosądeckie stawy. Posprzątamy ścieżkę przyrodniczą oraz fragment trasy rowerowej wzdłuż Popradu.

Osoby zainteresowane udziałem w akcji zapraszamy do kontaktu przez nasz Facebookowy profil - wystarczy napisać do nas wiadomość. Zapewniamy worki na śmieci, rękawiczki, wyżywienie przy grillu i wodę mineralną od naszego sponsora – po raz kolejny wspiera nas Kryniczanka - Naturalna Woda Mineralna. W zbiórce pomaga nam również Gmina Stary Sąc. Dziękujemy ❤

Spotykamy się na parkingu przy Parku Wodnym Stawy o godzinie 9.50. Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej

dbamosadeckie.pl/2021/09/07/starosadeckie-stawy/

Akcja „Dbam o Sądeckie” współfinansowana jest przez Starostwo Powiatowe w Nowym Sącz z konkursu „Kocham Sądeckie” ❤ Sądeckie zaprasz

2 tygodni temu

Wydawałoby się, że jedyny ślad, jaki po nich pozostał, to tylko kamienny pomnik. Ale za wyrytymi na nim imionami i nazwiskiem, a także datami śmierci kryje się historia ludzi, którzy żyli w tym samym mieście co my. To tu pracowali, wychowywali dzieci, spotykali się z przyjaciółmi. Cieszyli się sukcesami, pokonywali troski dnia codziennego i spełniali marzenia. Fundacja EUROS - Wiatr ze Wschodu, która od początku wspiera nas w akcji Ocalmy Stary Cmentarz przygotowała niezwykle ciekawy film poświęcony genealogii Joanny i Józefa Mecnarowskich, których nagrobek znajduje się na Starym Cmentarzu w Nowym Sączu. Wolontariusze przewertowali sporo materiałów i dzięki temu możemy poznać bliżej historię rodziny.

Wielkie ukłony dla wszystkich osób, które były zaangażowane w powstanie prezentacji 👏 Gratulujemy i cieszymy się, że razem możemy współpracować 💪

Więcej o naszej akcji piszemy na stronie
ocalmystarycmentarz.pl/

Datki na renowację XIX-wiecznych nagrobków można wpłacać natomiast tutaj zrzutka.pl/akjtvw

Komentuj na Facebook

Dziękujemy i też się cieszymy z współpracy! Nagrobek skrywa niesamowitą historię ludzi, którzy pod nim spoczęli! Takie historie warto odkrywać a o miejsce spoczynku dbać 🙂

4 tygodni temu

Zdobyliśmy Jaworzynę Krynicką i podziwialiśmy piękne widoki z nowej atrakcji zlokalizowanej na dachu górnej stacji kolejki gondolowej, czyli tarasu widokowego 360. Przeszliśmy także ścieżką przyrodniczą poznając tajemnicę rosnących przy niej buków, poznaliśmy też legendę o Czarcim Kamieniu i odwiedziliśmy schronisko PTTK pod szczytem. Tak minął nam dzień podczas kolejnej wycieczki w ramach wakacyjnej akcji „Odkrywaj z nami sądeckie uzdrowiska” ❤🌲🌳☀️🏞

Naszym przewodnikiem była niezastąpiona Zuzanna Długos, słynna Baba z gó. Dzięki niej zdobiliśmy mnóstwo informacji o przyrodzie Beskidu Sądeckiego, o tym gdzie szukać szczytów poszczególnych górskich pasm, a także zdradziła nam mnóstwo ciekawostek o Krynicy. Dziękujmy – wędrówka z Tobą to czysta przyjemność 😘

Świetnie bawili się wszyscy, i dorośli i dzieci. Śmiechu i zabawy nie brakowało. Nie brakowało także zdrowej aktywności, ruchu i integracji. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że Sądecczyzna to wyjątkowe miejsce na ziemi 🌅

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w wycieczce ❤️

Komentuj na Facebook

Kolejna cudowna niedziela! Dziękuję Wam bardzo. Do milego szybkiego zobaczenia!

Jak zawsze było MEGAAAA!!!

Mega, najwspanialsi 😍

Cudowni❗najlepsi❗

4 tygodni temu

Czas na kolejną wycieczkę w ramach naszego wakacyjnego cyklu „Odkrywamy Sądeckie Uzdrowiska” 😁

W najbliższą niedzielę, 22 sierpnia zapraszamy na wyjazd do Krynicy. Naszym głównym celem będzie jeden z najwyższych szczytów Beskidu Sądeckiego - Jaworzyna Krynicka, która liczy 1114 m. n.p.m. Rozciągają się z niej piękne widoki nie tylko na Beskid Sądecki, ale także na Beskid Niski, Tarty oraz można z niej dostrzec Bieszczady z najwyższym szczytem tego pasma górskiego – Tarnicą. To wszystko opowie nam i pokaże przewodnik beskidzki Zuzanna Długos, znana jako Baba z gó.

Startujemy w o godzinie 10:30. Spotykamy się na parkingu przy dolnej stacji kolejki gondolowej na Jaworzynę. Zakończenie zwiedzania zaplanowaliśmy około godziny 15:00. Dojazd i wyżywienie we własnym zakresie. Fundacja zapewnia opiekę przewodnika, a dla pierwszych 30 osób darmowy wyjazd kolejką na szczyt

Więcej informacji udzielamy pod numerem telefonu 792638152
... Zobacz więcejZobacz mniej

W najbliższą niedzielę, 22 sierpnia zapraszamy na wyjazd do Krynicy. Naszym głównym celem będzie jeden z najwyższych szczytów Beskidu Sądeckiego - Jaworzyna Krynicka, która liczy 1114 m. n.p.m. Rozciągają się z niej piękne widoki nie tylko na Beskid Sądecki, ale także na Beskid Niski, Tarty oraz można z niej dostrzec Bieszczady z najwyższym szczytem tego pasma górskiego – Tarnicą. To wszystko opowie nam i pokaże przewodnik beskidzki Zuzanna Długosz, znana jako Baba z gór.

Więcej informacji udzielamy pod numerem telefonu 792638152Image attachmentImage attachment

Do jutra

Bawcie się dobrze. My wczoraj byliśmy. Niektórzy nawet nocą ;).

1 miesiąc temu

Mamy kolejny powód do dumy 😊

Pozyskaliśmy 7 tysięcy 750 złotych dotacji na zakup specjalistycznego sprzętu dla osób z niepełnosprawnościami, który otrzyma Powiatowa i Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Starym Sączu. Środki zdobyliśmy z drugiej edycji konkursu Kultura wrażliwa realizowanego przez Małopolska. Dziękujemy ❤️

Pieniądze pozwolą nam zakupić:
- program do powiększania i czytania wyświetlanego tekstu dla osób z niepełnosprawnością wzroku,
- specjalistyczną klawiaturę dla osób słabowidzących i seniorów, ułatwiającą m.in. dostęp do wirtualnej wypożyczalni,
- pętlę indukcyjną, która zostanie zainstalowana w wypożyczalni biblioteki,
- audiobooki,
- Czytaki - sprzęt służący do czytania audiobooków, który będzie mógł być wypożyczany przez użytkowników biblioteki do domu.

Warto dodać, że w pierwszej edycji konkursu "Kultura wrażliwa" zdobyliśmy 10 tysięcy złotych dotacji. Pieniądze pozwoliły na zakup podobnego sprzętu, a także większej ilości audiobooków i Czytaków, które w stycznie 2021 r. przekazaliśmy do Sądecka Biblioteka Publiczna im. Józefa Szujskiego.

Mamy kolejny powód do dumy 😊

Pieniądze pozwolą nam zakupić:
- pętlę indukcyjną, która zostanie zainstalowana w wypożyczalni biblioteki,
- audiobooki,

Warto dodać, że w pierwszej edycji konkursu Kultura wrażliwa zdobyliśmy 10 tysięcy złotych dotacji. Pieniądze pozwoliły na zakup podobnego sprzętu, a także większej ilości audiobooków i Czytaków, które w stycznie 2021 r. przekazaliśmy do Sądecka Biblioteka Publiczna im. Józefa Szujskiego.

Barwo Daniel Lachor i Joanna Nogal-Gromala za świetny pomysł i kontynuację działania 💪Image attachment

Rewelacja. Wy to jesteście klasa sama dla siebie. Nie ma dla Was konkurencji

Brawo, super ekipo z Fundacji Nowe Kierunki.